Ślub i wesele to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu ludzi pragnących zalegalizować swoje związki. Każdy chce, aby ten dzień został przygotowany w sposób perfekcyjny i aby wypadł idealnie. Wciąż większość Polaków woli zorganizować swoje zaślubiny samodzielnie, jednak nie zawsze mają na to wystarczająco dużo czasu. Nie wszyscy też do takich obowiązków się nadają, bo te – jak nie trudno sobie wyobrazić – wymagają załatwienia bardzo wielu formalności. To główne powody, dla których coraz więcej młodych par decyduje się powierzyć organizację swojego ślubu i wesela firmie specjalizującej się w organizacji tego typu eventów.
Od czego zacząć?
Żeby założyć własną agencję zajmującą się organizacją ślubów i wesel na początek wcale nie trzeba ponosić wielkich kosztów. Wystarczy posiadać samochód, komputer z dostępem do Internetu, telefon komórkowy i miejsce do pracy – nie musi być to od razu biuro, wystarczy zorganizować sobie pokój w domu. Klientów nie trzeba przecież zapraszać do siebie, zawsze można zaproponować spotkanie gdzieś w kawiarni, albo w domu klienta. Oczywiście trzeba pamiętać o dopięciu wszelkich formalności prawnych i zarejestrowaniu firmy, bo może zdarzyć się i tak, że klient może poprosić o okazanie wpisu do ewidencji i innych dokumentów rejestrowych.
Konkurencja
W Polsce wciąż wedding plannerzy (konsultanci ślubni) są nowością i firm oferujących tego typu usługi nie jest zbyt dużo, chociaż nie da się nie zauważyć trendu wzrostowego. Żeby mieć pewność, że nasza firma odniesie sukces warto zbadać rynek ślubny w swoim mieście i sprawdzić, czy funkcjonują w nim już podobne agencje, a jeżeli tak, to czy jest ich dużo. Oczywiście im mniejsza konkurencja tym lepiej, więc jeżeli rynek jest już przesycony usługami tego typu, to lepiej przenieść się do miasta, gdzie takich firm jeszcze nie ma. Warto jednak wybrać większe miasta, gdzie ludzie są bardziej otwarci na nowości, bo w mniejszych miejscowościach wciąż bardziej popularne jest samodzielne organizowanie wesela.
Daj się znaleźć
Żeby odnieść sukces w tej branży koniecznie należy zainwestować w reklamę. Nie można ograniczać się jednak tylko do Internetu. Choć to w wirtualnej sieci najczęściej zainteresowani wyszukują wedding plannerów, to jednak dobrze by było umieścić swoje ogłoszenia także w prasie drukowanej, a nawet na zewnętrznych billboardach. Dobrym rozwiązaniem są też ulotki wkładane do skrzynek pocztowych. Im więcej osób dowie się o istnieniu firmy organizującej wesela w danym mieście i okolicy, tym lepiej dla tej firmy. Oczywiście wcześniej należy zainwestować w dobrą i profesjonalnie przygotowaną stronę internetową oraz pomyśleć nad sensowną nazwą agencji.
Gdzie poszukiwać klientów?
Klientami firm organizujących wesela i śluby w Polsce wciąż są głównie ludzie zamożni, którym dobrze się powodzi. To zazwyczaj ludzie sukcesu, biznesmeni, pełniący ważne i wysokie funkcje. Mają dużo pracy, są zabiegani i nie mają czasu na przygotowania uroczystości weselnej. To właśnie do tej grupy należy trafić w pierwszej kolejności. Warto więc zainwestować reklamę w jakimś poczytnym branżowym katalogu, który na pewno trafi w ich ręce.
Baza kontaktów
Od samego początku należy pracować nad bazą kontaktów, bo te w tej branży są wyjątkowo istotne. Żadna agencja organizująca śluby i wesela nie poradzi sobie w pojedynkę. Koniecznie należy nawiązać współpracę z firmami podwykonawczymi, do których zaliczyć należy m.in. kwiaciarnie, fotografów, firmy cateringowe, zespoły muzyczne, itp. Co istotne dobrze jest wybierać takich podwykonawców, którzy są wiarygodni i mają dobrą renomę.
Targi ślubne i szkolenia
Dobrym posunięciem jest „zaliczenie” przynajmniej jednego szkolenia dla konsultantów ślubnych. Przed klientami będzie można pochwalić certyfikatem, a poza tym zdobędzie się odpowiednią wiedzę. Na każdym szkoleniu tego typu uczą jak pozyskiwać klientów, jak prowadzić rozmowy zarówno z parą młodą, jak i z podwykonawcami. Na kursie dowiedzieć można się także czym jest koordynacja i jakie są jej najważniejsze elementy.
Poważnie myślący o swoim biznesie nie powinni też opuszczać żadnych targów ślubnych organizowanych w okolicy. To doskonałe miejsce na nawiązanie kontaktów, poznanie nowych trendów w świecie ślubnym, a może nawet zdobycie klientów.
Jak zdobyć doświadczenie?
Nie ma żadnych szkół, które przygotowywałyby do pracy konsultanta ślubnego. Potrzebne w tej pracy umiejętności i wiedzę należy więc zdobyć samodzielnie. Jak wiadomo nic tak dobrze nie przygotowuje do pracy jak praktyka. Pracujący w tej branży od kilkunastu lat zgodnie przyznają, że zanim założy się więc firmę organizującą śluby i wesela powinno się zorganizować kilka takich eventów zupełnie za damo dla rodziny i znajomych. Tylko w taki sposób zdobędzie się odpowiednie kwalifikacje. Dobrym pomysłem jest też spróbowanie swoich sił na darmowych stażach w innych firmach, gdzie można poznać „know how” firmy.
Założenie agencji organizującej śluby i wesela nie jest trudne, o wiele trudniejsze jest za to utrzymanie się na rynku. Wiele firm znika już po pierwszym sezonie, bo nie dało sobie rady i nie umiało znaleźć klientów. Najgorszy dla wedding plannerów jest zawsze pierwszy rok, dlatego nie powinno się w tej branży od razu liczyć na jakieś gigantyczne zyski. Te oczywiście przyjdą, ale później.
Ślub i wesele to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu ludzi pragnących zalegalizować swoje związki. Każdy chce, aby ten dzień został przygotowany w sposób perfekcyjny i aby wypadł idealnie. Wciąż większość Polaków woli zorganizować swoje zaślubiny samodzielnie, jednak nie zawsze mają na to wystarczająco dużo czasu. Nie wszyscy też do takich obowiązków się nadają, bo te – jak nie trudno sobie wyobrazić – wymagają załatwienia bardzo wielu formalności. To główne powody, dla których coraz więcej młodych par decyduje się powierzyć organizację swojego ślubu i wesela firmie specjalizującej się w organizacji tego typu eventów.
Od czego zacząć?
Żeby założyć własną agencję zajmującą się organizacją ślubów i wesel na początek wcale nie trzeba ponosić wielkich kosztów. Wystarczy posiadać samochód, komputer z dostępem do Internetu, telefon komórkowy i miejsce do pracy – nie musi być to od razu biuro, wystarczy zorganizować sobie pokój w domu. Klientów nie trzeba przecież zapraszać do siebie, zawsze można zaproponować spotkanie gdzieś w kawiarni, albo w domu klienta. Oczywiście trzeba pamiętać o dopięciu wszelkich formalności prawnych i zarejestrowaniu firmy, bo może zdarzyć się i tak, że klient może poprosić o okazanie wpisu do ewidencji i innych dokumentów rejestrowych.
Konkurencja
W Polsce wciąż wedding plannerzy (konsultanci ślubni) są nowością i firm oferujących tego typu usługi nie jest zbyt dużo, chociaż nie da się nie zauważyć trendu wzrostowego. Żeby mieć pewność, że nasza firma odniesie sukces warto zbadać rynek ślubny w swoim mieście i sprawdzić, czy funkcjonują w nim już podobne agencje, a jeżeli tak, to czy jest ich dużo. Oczywiście im mniejsza konkurencja tym lepiej, więc jeżeli rynek jest już przesycony usługami tego typu, to lepiej przenieść się do miasta, gdzie takich firm jeszcze nie ma. Warto jednak wybrać większe miasta, gdzie ludzie są bardziej otwarci na nowości, bo w mniejszych miejscowościach wciąż bardziej popularne jest samodzielne organizowanie wesela.
Daj się znaleźć
Żeby odnieść sukces w tej branży koniecznie należy zainwestować w reklamę. Nie można ograniczać się jednak tylko do Internetu. Choć to w wirtualnej sieci najczęściej zainteresowani wyszukują wedding plannerów, to jednak dobrze by było umieścić swoje ogłoszenia także w prasie drukowanej, a nawet na zewnętrznych billboardach. Dobrym rozwiązaniem są też ulotki wkładane do skrzynek pocztowych. Im więcej osób dowie się o istnieniu firmy organizującej wesela w danym mieście i okolicy, tym lepiej dla tej firmy. Oczywiście wcześniej należy zainwestować w dobrą i profesjonalnie przygotowaną stronę internetową oraz pomyśleć nad sensowną nazwą agencji.
Gdzie poszukiwać klientów?
Klientami firm organizujących wesela i śluby w Polsce wciąż są głównie ludzie zamożni, którym dobrze się powodzi. To zazwyczaj ludzie sukcesu, biznesmeni, pełniący ważne i wysokie funkcje. Mają dużo pracy, są zabiegani i nie mają czasu na przygotowania uroczystości weselnej. To właśnie do tej grupy należy trafić w pierwszej kolejności. Warto więc zainwestować reklamę w jakimś poczytnym branżowym katalogu, który na pewno trafi w ich ręce.
Baza kontaktów
Od samego początku należy pracować nad bazą kontaktów, bo te w tej branży są wyjątkowo istotne. Żadna agencja organizująca śluby i wesela nie poradzi sobie w pojedynkę. Koniecznie należy nawiązać współpracę z firmami podwykonawczymi, do których zaliczyć należy m.in. kwiaciarnie, fotografów, firmy cateringowe, zespoły muzyczne, itp. Co istotne dobrze jest wybierać takich podwykonawców, którzy są wiarygodni i mają dobrą renomę.
Targi ślubne i szkolenia
Dobrym posunięciem jest „zaliczenie” przynajmniej jednego szkolenia dla konsultantów ślubnych. Przed klientami będzie można pochwalić certyfikatem, a poza tym zdobędzie się odpowiednią wiedzę. Na każdym szkoleniu tego typu uczą jak pozyskiwać klientów, jak prowadzić rozmowy zarówno z parą młodą, jak i z podwykonawcami. Na kursie dowiedzieć można się także czym jest koordynacja i jakie są jej najważniejsze elementy.
Poważnie myślący o swoim biznesie nie powinni też opuszczać żadnych targów ślubnych organizowanych w okolicy. To doskonałe miejsce na nawiązanie kontaktów, poznanie nowych trendów w świecie ślubnym, a może nawet zdobycie klientów.
Jak zdobyć doświadczenie?
Nie ma żadnych szkół, które przygotowywałyby do pracy konsultanta ślubnego. Potrzebne w tej pracy umiejętności i wiedzę należy więc zdobyć samodzielnie. Jak wiadomo nic tak dobrze nie przygotowuje do pracy jak praktyka. Pracujący w tej branży od kilkunastu lat zgodnie przyznają, że zanim założy się więc firmę organizującą śluby i wesela powinno się zorganizować kilka takich eventów zupełnie za damo dla rodziny i znajomych. Tylko w taki sposób zdobędzie się odpowiednie kwalifikacje. Dobrym pomysłem jest też spróbowanie swoich sił na darmowych stażach w innych firmach, gdzie można poznać „know how” firmy.
Założenie agencji organizującej śluby i wesela nie jest trudne, o wiele trudniejsze jest za to utrzymanie się na rynku. Wiele firm znika już po pierwszym sezonie, bo nie dało sobie rady i nie umiało znaleźć klientów. Najgorszy dla wedding plannerów jest zawsze pierwszy rok, dlatego nie powinno się w tej branży od razu liczyć na jakieś gigantyczne zyski. Te oczywiście przyjdą, ale później.