Zastanawiacie się nad tym, jaka reklama jest dzisiaj najlepsza dla Waszej firmy? Otóż żadna reklama nie zadziała tak jak siła opinii i autorytetu składająca się na jedno magiczne w biznesie słowo – polecenia. To dzisiaj zdecydowanie najlepsza reklama, jaką sobie można wymarzyć. Tylko, że na taką reklamę trzeba sobie zasłużyć ciężką pracą na opinię i reputację. Te słowa nie biorą się znikąd. Uznanie trzeba sobie na rynku w biznesie wyrobić samemu. I nie dajcie się oszukać, że można je kupić w agencjach reklamowych. Tego się nie da kupić za pieniądze, a nawet jeśli ktoś Wam wystawi super pozytywne opinie w internecie to i tak większość się zorientuje, że te opinie są kupione. Z tym, że od razu wyjaśniamy, że polecenia to zupełnie coś innego aniżeli wystawione za pieniądze opinie w internecie. To też jest pewna forma poleceń, ale najcenniejsze to te, które padają z ust do ust.
Chodzi konkretnie o polecenie, w którym jedna osoba poleca nas werbalnie innej osobie. To najcenniejsza reklama, jaką można uzyskać. W wielu branżach w ten sposób narodziły się gigantyczne biznesy. Na poleceniach bazują na przykład firmy remontowe czy budowlane. Siła polecenia dotyczy również przedszkoli prywatnych, szkół językowych czy na przykład doradcy bankowego czy ubezpieczeniowego. Polecić można hydraulika, fryzjera czy mechanika samochodowego.
Przeciwieństwem do poleceń jest oczywiście zła opinia. Jeśli ktoś jest z czegoś niezadowolony to rozpowiada o tym częściej aniżeli poleca kogoś z kogo jest zadowolony. To tylko pokazuje właśnie, jaka jest potęga autorytetu i opinii. I najbardziej liczą się opinie i polecenia znajomych. Oznacza to, że o wiele lepiej zadziała na potencjalnego klienta polecenie nas przez jego znajomego aniżeli przez obcą osobę na przykład w internecie. Tego się nie da oczywiście porównać, ale właśnie z tego bierze się dzisiaj siła mediów społecznościowych. Media społecznościowe to przecież interakcja pomiędzy znajomymi na gigantyczną skalę. Interakcja ta nie ma właściwie żadnych granic. To jest właśnie najcenniejsze co możemy dzisiaj mieć, czyli polecanie nas globalne przez znajomych swoim znajomym w mediach społecznościowych.
Istotę polecania Nas znajomym w tej czy innej formie możemy uzależnić od charakteru prowadzonej przez siebie działalności. Bo szczerze mówiąc, nie ma żadnego znaczenia dla lokalnego fryzjera polecanie go znajomym z drugiego końca Polski. To przecież oczywiste, że nikt go nie odwiedzi tylko dlatego, że polecają go znajomi z tego regionu kraju. Ale patrząc na to z drugiej strony jest to sposób na zdobycie uznania o zasięgu ogólnopolskim. Siła poleceń w mediach społecznościowych może z lokalnej firmy uczynić krajową potęgę w swojej dziedzinie. Wszystko zależy od tego, jak wykreujemy relację ze swoimi klientami i jak będziemy dbali o ich zadowolenie. A wszystko kręci się wokół tego, żeby Ci klienci polecili Nas swoim znajomym. Tym znajomym, którzy też mogą stać się Naszymi klientami. Polecenia są najlepszą reklamą ponieważ bazują na zaufaniu do osoby, która takie polecenie daje czy wystawia. To w dzisiejszym biznesie ma kolosalne znaczenie.